Reduïm la sal?

Tens la pressió arterial alta?. T’han recomanat deixar la sal?

Aquestes son algunes de les especies i condiments que ens ajudaran a substituir la sal de cuina, i els hi donaran molt bon gust a tots els plats on les posem.

NOVA NATURA les podreu trobar, i combinar-les segons el vostre gust.

ALFÀBREGA – ALBAHACA

Alfàbrega

És millor afegir-la al final de la preparació dels plats, per tal de conservar el seu aroma.
– Té propietats relaxants del tub digestiu, i del estomac.
– Combina be amb: ous, tomàquets, peixos i llegums.

CÚRCUMA

És responsable del color grogós del curry, i és una de les especies amb mes propietats, beneficis i indicacions medicinals.
– Se li coneixen propietats antiinflamatòries, antioxidants, anticancerígenes i de protector hepàtic.
– Facilita les digestions, i evita la formació de gasos intestinals.
Com més se la coneix és en pols, que la podem utilitzar per afegir a les infusions, a les vinagretes, o pels mes valents directe al plat.
També la podrem prendre en forma de càpsules com a complement.

JULIVERT – PEREJIL

Julivert
Julivert

Útil per a condimentar qualsevol tipus de plats. Combina be amb altres plantes aromàtiques, realçant el seu sabor.
Recomanat per dolences estomacals, se li reconeix cert de poder diürètic.

GINGEBRE – JENGIBRE

Gingebre

Aquesta arrel la podem trobar fresca, per ratllar, seca per infusionar, en pols o caramel·litzada, que ens és molt útil per afeccions de cordes vocals.
– Molt utilitzat per a fer galetes, pans, caramels i pans de pessic.
– Ens facilita la digestió, i combat la acidesa.
– És preventiu del mareig i les nàusees.

ORENGA – ORÉGANO

Molt utilitzat a les cuines grega i italiana
– Acompanya pizzes, pastes, formatges, amanides i arrosos.
– Facilita la digestió i combat els gasos, ens alleuja la tos.
– Està considerat un gran antisèptic, i en podem macerar en oli d’oliva, per prendre com a tal.

PEBRE VERMELL – PIMENTON

Pot ser dolç o picant. És tònic i estimulant de l’aparell digestiu.
Combina be amb guisats, estofats de carns, verdures i llegums.

PEBRE – PIMIENTA

Pebre
Pebres

L’utilitzarem en tot tipus de plats, en qualsevol de les seves varietats: blanc, negre, de 4 colors, o verd.
Els grans de pebre els podem macerar en oli, i es excel·lent per condimentar.
Aporta calor, facilitant la digestió, l’eliminació de líquids i la depuració de l’organisme.