Tens la pressió arterial alta?. T’han recomanat deixar la sal?

La sal de cuina sol ser sal de sodi, responsable dels inconvenients de la sal. Sabies que hi ha una sal de potassi?. És una alternativa amb un sabor molt similar i que no afecta a la pressió arterial. La tens disponible a Nova Natura. Prova-la!.

Però hi han altres alternatives també molt saludables per substituir la sal. A continuació trobaràs algunes espècies i condiments que donaran molt bon gust a tots els plats on les posem, que podrem combinar com més ens agradi i que també trobaràs a Nova Natura. Mira, mira…

ALFÀBREGA

És millor afegir-la al final de la preparació dels plats, per tal de conservar el seu aroma.
– Té propietats relaxants del tub digestiu, i de l’estómac.
– Combina bé amb: ous, tomàquets, peixos, pastes i llegums.

Alfàbrega

CÚRCUMA

És responsable del color grogós del curry, i és una de les espècies amb més propietats, beneficis i indicacions medicinals.
– Se li coneixen propietats antiinflamatòries, antioxidants, anticancerígenes i de protector hepàtic.
– Facilita les digestions, i evita la formació de gasos intestinals.
Com més se la coneix és en pols, que la podem utilitzar per afegir a les infusions, a les vinagretes, o pels més valents directe al plat.
També la podrem prendre en forma de càpsules com a complement.

JULIVERT

Útil per a condimentar qualsevol mena de plats. Combina bé amb altres plantes aromàtiques, realçant el seu sabor.
Recomanat per malalties estomacals, se li reconeix cert de poder diürètic.

Julivert

GINGEBRE

Aquesta arrel la podem trobar fresca, per ratllar, seca per infusionar, en pols o caramel·litzada, que ens és molt útil per afeccions de cordes vocals.
– Molt utilitzat per a fer galetes, pans, caramels i pans de pessic.
– Ens facilita la digestió, i combat l’acidesa.
– És preventiu del mareig i les nàusees.

Gingebre

ORENGA

Molt utilitzat a les cuines grega i italiana
– Acompanya pizzes, pastes, formatges, amanides i arrossos.
– Facilita la digestió i combat els gasos, ens alleuja la tos.
– És considerat un gran antisèptic, i en podem macerar en oli d’oliva, per prendre com a tal.

PEBRE VERMELL

Pot ser dolç o picant. És tònic i estimulant de l’aparell digestiu.
Combina bé amb guisats, estofats de carns, verdures i llegums.

Diferents tipus de pebre

PEBRE

L’utilitzarem en tota mena de plats, en qualsevol de les seves varietats: blanc, negre, de 4 colors, o verd.
Els grans de pebre els podem macerar en oli, i és excel·lent per condimentar.
Aporta calor, facilitant la digestió, l’eliminació de líquids i la depuració de l’organisme.

Si no et vols perdre cap dels nostres saludables articles dóna’t d’alta del nostre butlletí: